Trasa motorest Nemecká- Slovenská Ľupča – Šálková, Vlkanová, Sliač, Zvolen
Jedného pekného dňa sediac v práci som sa rozhodla, že by bolo super spríjemniť si leto. Ako prvé ma napadol – Splav Hrona. Obvolala som rodinu, známych a slovo dalo slovo a zrazu nás bolo 8 nadšencov. V naivite, že keď zavolám do požičovne lodí, budem mať na výber z množstva ponúk. Nemusím hovoriť, aké prekvapenie nastalo, keď sme nevedeli zohnať nikde čln pre 8 ľudí. Našťastie sme našli požičovňu, kde nám vedeli zabezpečiť plavidlá pre celú posádku – 2 x VYDRA a 2 x YUKON. Nikto z nás nemal ani tušenie, čo sú to za plavidlá – ešte, že existuje ujo Google J Splavovať sme išli na tri dni a naplánovali sme si nasledovnú trasu: Motorest Nemecka- Slov. Lupča – Salkova, Vlkanová, Sliač, Zvolen, Žiar nad Hronom.
Prvý deň splavu rieky Hron pred nami
Nastal deň D a plný optimizmu a očakávania sme prišli na miesto určenia. Keď sme však zbadali plavidlo Vydra, ostali sme sa na seba s úžasom pozerať, že kto z nás si trúfne na tom splavovať…Ako výmyselník výletu sme sa obetovali a vzali jednu a kamoška vzala druhú.. Náš inštruktor nás hneď upozornil, že prevrátiť sa v tom je veľmi jednoduché. Keď sme nastupovali na práve spomínanú Vydru, nebolo mi všetko jedno a predstava ako sa tomto plavidle mám plaviť tri dni bola skoro nepredstaviteľná ( Nakoniec sme boli radi, že sme mali práve túto „loď“, pretože sme na nej išli ako šíp a mali sme väčšiu zábavu). Potom pridal, že tí, čo pôjdu na Yukone sa nemusia báť, na tom sa človek neprevráti….To však nevedel, že asi po 2 hodinách plavenia budeme zbierať veci a otáčať práve spomínany Yukon J Hneď prvý deň sme sa odchýlili od plánu, keď nám počasie prestalo priať a asi po 3 hodinách jazdy ( podaktorí celý mokrý) nás chytil veľký leják. Našťastie sme mali na dosah odpočívadlo Lodenica na Mlynčeku, kde sme sa utáborili, založili oheň, pojedli všetky zásoby a išli načerpať sily na nový deň.
Druhý deň splavu – ráno
Druhý deň nám počasie prialo celý deň a pomaličkým tempom sme sa posúvali vopred. Medzi Mlynčekom a Šalkovou sú ale dve významné pereje. Prvé sme zvládli všetci bravúrne a druhé sa stali osudným práve nám na VydreJ Samotné pyreje sme prešli bez problémov, avšak chceli sme sa škodoradostne pozrieť na ďalších splavovateľov za nami, čo sa nám však stalo osudným a prevrátili sme sa. Zaujímavosťou je, že všade bolo vody tak nad členky, miestami sme mali čo robiť, aby sme sa vôbec pohli, ale v miestach, kde sme sa prevrátili bola voda vždy taká vysoká, že sme nedosiahli ani na dno.. Šalková je už miestna časť Banskej Bystrice. Voda sa v závere plavby spomalí preto, že tu začína vzdutie Šalkovskej elektrárne. Na tomto mieste sme sa museli vylodiť a ručne si naše plavidlá preniesť. Poviem Vám, bol to zaberák – hlavne prenášať plavidlá Yukony .
Prejazd cez samotnú Banskú Bystricu je pohodový, jediná nevýhoda je, že tam nie je žiadne občerstvenie. L Druhý deň sme zavŕšili vo Vlkanovej- kemp Fort Geronimo, kde odporúčam ubytovanie v bareloch –bohužiaľ bol voľný už len jeden, tak nám neostávalo nič iné ako sa ubytovať priamo na danom „pódiu“ a spať pod holým nebom.
Tretí deň splavu Hrona
Tretí deň sme ráno mali veľké vízie ako sa doplavíme až do Žiaru, ale nakoľko bolo veľmi teplo, tak sme sa rozhodli náš splav ukončiť na začiatku Zvolena. Hneď pod Geronimom je najväčšia perej na Hrone, ktorú sme už všetci zvládli bez potopenia a pokračovali sme ďalej. Po ceste sme obdivovali drevený kostolík Hronsek a neskôr sme sa občerstvili v bufete u Rybárika. Po pár ďalších kilometrov sme prišli na začiatok Zvolena, odkiaľ sme si zavolali odvoz naspäť do motorestu Nemecká, kde nás obdarili Certifikátom .
Tento nápad hodnotím všetkými desiatimi a už teraz sa teším ako si to niekedy zopakujeme .)